

TIETOA KELAN ASIAKKAILLE
Yritys on tuottanut puheterapiaa KELAn yhteistyökumppanina perustamisestaan 04/2000 alkaen. Asiakkaat ovat olleet pääasiassa lapsia ja nuoria.
Asiakkaaksi päästäkseen on kommunikaatioon liittyvä haitta oltava tutkimuksen perusteella
todettu ja kuntoutussuunnitelma laadittu hoidosta vastaavan tahon toimesta.
KELAan toimitetun hakemuksen perusteella kuntoutus voidaan myöntää asiakkaan
nimeämälle terapeutille.
Lisätietoa kuntoutuksen hakemisesta KELAlta löydät TÄÄLTÄ.
KELAn ohjeistuksessa todetaan:
”Päätös kuntoutuksestasi lähetetään myös tiedoksi kuntoutusta toteuttavalle palveluntuottajalle, jolloin se toimii paikkavarauksena ja maksusitoumuksena.”
Koska puheterapia on pitkäjänteistä työtä, on välttämätöntä sopia etukäteen kuntoutuksen järjestymisen mahdollisuuksista ja ajoituksesta. Tätä varten löydät yhteydenottolomakkeen TÄSTÄ.
KELA maksaa vaativan lääkinnällisen kuntoutuksen maksut kokonaisuudessaan kuntouttajan
laskutuksen perusteella.
KELAn kustantamaa puheterapiaa saava kuntoutettava on vakuutettu terapiakäyntien ajan
sekä siihen liittyvillä matkoilla oheisen tapaturmavakuutuksen mukaisesti (FENNIA).
TIETOA KELAN PALVELUISTA
Lisätietoa KELAn tarjoamista palveluista, KELAn etuuksista, kuten kuntoutuksista, matkakorvauksista ja vammaisetuuksista, sekä KELAn yhteystiedot löydät KELAn omilta verkkosivuilta osoitteesta: www.kela.fi.
PUHETERAPEUTTI TIINA ORELL OY
MERIMIEHENKATU 35, 23500 UUSIKAUPUNKI
PUH: 044 544 1155
TIINA@PUHEENKUNTOUTUS.FI
Y-TUNNUS: 1839870-7
POTILASASIAMIES:
JUHANI SAARINEN, ASIANAJAJA
NUIJAMIESTENTIE 5 B, 00400 HELSINKI
PUH: 09 477 2356
JUHANI.SAARINEN@SAARINENLAW.FI
